Giardina-Chard

Scroll down for the English description.

Santina utazása a jógán keresztül a megpróbáltatásoktól a tudatosságig és megértésig elvezette őt a jóga mint életforma hiteles és tartalmas tanulmányozásához. San gyakorlása magába foglalja az astanga jóga rendszerét, Mark Togni irányítása alatt az első, második és harmadik sorozatot is elsajátította. Santina először 2014-ben utazott Mysore-ba (az astanga jóga szülőhazájába), ekkor kezdte tanulmányait R. Sharath Joisszal, Sri K. Pattabhi Jois unokájával, a KPJAYI jelenlegi vezetőjével. 2016-ban Santina megkapta tanárától, R. Sharath Joistól a 2-es szintű autorizációt. Santina mindemellett okleveles oktatója Nicky Knoff jógarendszerének.

Ahogy R. Sharath Jois, Santina tanára is említi, „a jóga spirituális gyakorlás”, így odaadással, eltökéltséggel és kitartással a haladó ászanáinak gyakorlásában, San intim kapcsolatot alakított ki az emberi lét fizikai és spirituális aspektusával. San elkötelezettsége az életen át tartó gyakorláshoz, fejlődéshez és bátorsághoz erős alapot biztosít ahhoz, hogy astanga jóga tanárként jelentésteljes útmutatást adjon. Santina a jógatanítás mellett okleveles Gestalt terapeutaként dolgozik, amely egy humanisztikus terápia, és arra fókuszál, hogy az egyén tudatosságát élesítse a saját jelenbeli érzelmei és magatartásbeli tapasztalatai kapcsán, megmutatva, mi is „van” igazán.

Santina elméleti és alkalmazott oktatási háttere lehetővé teszi, hogy különböző tapasztalattal és jártassággal rendelkező gyakorlókkal foglalkozzon mélyrehatóan és empatikusan. Santina ösztönösen személyre szabja jógaászana programjait, amelyek illenek a gyakorló egyéni felépítéséhez és képességeihez.

Santinának alkalma volt tanulni és gyakorolni néhány világszinten elismert tanárral, köztük Nicky Knoff-fal, Kino MacGregorral és Tim Feldmann-nal, Matthew Sweeney-vel, Prem és Heather Radha Carlisivel. Kino és Tim 3 külföldi elvonulásán is asszisztált.

Santina részt vesz havi elvonulásokon is Richard Freemannel és Mary Taylorral.

Santinát az elit sport számos területéről keresték, hogy dolgozzanak együtt – világklasszis szörfösök, úszók, rugby játékosok, bokszolók és triatlonosok. Santina tanította a világbajnok szörfös Mick Fanninget, életmentő szörfös iron bajnokokat – Courtney Hancockot, Shannon Ecksteint és Pierce Leonardot.

Santina a melbourni egyetemen szerzett diplomát jogi és művészeti karon, mindemellett okleveles Gestalt terapeuta. Santina 2016-ban kapta meg a 2. szintű autorizációt a KPJAYI-tól az astanga jóga tanításához.

SZEMÉLYES FILOZÓFIA ÉLETRŐL, FEJLŐDÉSRŐL ÉS GYAKORLÁSRÓL

Minden egyes légzés, minden egyes pillanat, amiben vagyunk, annak a folyamatnak a része, hogy abból, akik voltunk, azzá fejlődjünk, akik leszünk.

Munkám során a jógaászanákat és a Gestalt módszert vegyítve dolgozom, az önmegismerés és a testet öltött tudatosság felé irányuló tapasztalati, párbeszédes és integratív megközelítéssel.

Az együttérző megértésen keresztül a jelen pillanat tapasztalatának megerősítésével és a magasabb tudatossággal lezárhatjuk a múlt befejezetlen részeit, és megnyithatjuk az utat feléledő kreatív énünk előtt.

Az, hogy megértjük, hogyan tudják belső folyamataink bomlasztó szokásainkat fenntartani, illetve a kreatív problémamegoldások lehetőségeit provokálni és támogatni, olyan átgondolt cselekedetekhez vezethet minket, amelyek átalakítják kapcsolatunkat magunkkal, másokkal és az élettel!

Hiszem, hogy több út létezik a gyógyulás és belső átalakulás felé. Éveken át tartó anorexia, bulimia, heroin és más kábítószerek éveken át tartó használata után megértettem, hogy ezek a kényszeres viselkedési mintázatok csak menekülési utat jelentettek a lelkemben és fizikai állapotomban mélyen elzárt rémület, düh, szégyen, kétségbeesés, gyász és értéktelenség érzései elől.

Paradox módon az astanga jóga és a Gestalt módszer segített abban, hogy ráébredjek: amikor a kényszeres viselkedéssel el akartam menekülni saját magam elől, akkor igazán csak arra volt szükségem, hogy tartós és mély kapcsolatot alakítsak ki saját magammal, amely felébreszti annak örömét, hogy jól érzem magam a bőrömben.

1
Santina Giardina-Chard
Santina ashtanga yoga
Santina ashtanga yoga
Santina ashtanga yoga
3

A HÉT ESEMÉNYEI

ASTANGA MYSORE GYAKORLÁS

2018. június 9-től 17-ig (szombattól-vasárnapig)

2018. június 9.
Szombat 17:00-18:00
INGYENES Mysore konferencia Santinával

2018. június 10-től 17-ig
Vasárnaptól vasárnapig, 7:00 órás kezdettel
Astanga Mysore stílusú gyakorlás (7 alkalom)

2018. június 14. HOLDNAP.
ZAZEN MEDITÁCIÓ 7:00-8:30.

Mysore stílusú gyakorlás

Az astanga vinyásza jógát tradicionálisan Mysore stílusban oktatják. A módszer ötvözi a csoportos vezetett órák és az egyéni gyakorlás előnyeit. Lényege, hogy a teremben az összes gyakorló a saját légzésének ritmusára önállóan végzi a sorozatot, ezáltal az oktató mindenkinek egyénre szabott igazításokat, utasításokat tud adni, anélkül, hogy ez megzavarná az óra dinamikáját. Ráadásul így az sem probléma, ha valaki rövidített sorozatot végez, míg más a teljes első sorozatot és a második sorozat elejét is elvégzi ugyanazon az órán.

A hagyományos oktatási módszerhez az is hozzátartozik, hogy mindenkinek heti hatszor kell gyakorolnia (a szombatok, illetve a teli- és az újhold pihenőnapok, hölgyeknél a menstruáció első három-öt napja). Ez elsőre nehéznek tűnhet, de természetesen a kezdők fokozatosan építik fel a teljes sorozatot, addig rövidebb a gyakorlásuk. A tanár figyeli az előrehaladásukat, és ha a tanítvány készen áll, akkor újabb ászanákat kap, amelyeket hozzá kell fűznie a többihez.

A gyakorlás időpontja is meghatározott, a Mysore órákat Indiában reggel tartják. Ennek az oka, hogy a jógagyakorláshoz az úgynevezett Brahma muhurta napszak a legmegfelelőbb, azaz a napfelkelte előtti másfél óra. Ekkor a levegő friss, a környezet csendes, és az is fontos szempont, hogy Indiában ekkor van a leghűvösebb. Frissen, kipihenten ébredve még nem nyomasztanak bennünket a benyomások, amelyek a nehéz munkanap során értek minket, az elme könnyebben tud fókuszálni és kevésbé kalandozik el. A test tiszta, a gyomor üres, tehát a körülmények ideálisak a gyakorláshoz. Kezdetben a test kevésbé hajlékonynak tűnhet a hajnali órákban, de gyorsan alkalmazkodik az új rutinhoz.

A Mysore stílus elemei tehát:
– egyéni gyakorlás, tanár segítségével,
– napi szintű gyakorlás,
– gyakorlás korán reggel, lehetőleg ugyanabban az időpontban,
– hetente vezetett óra a vinyászaszámolás memorizálásához és
– önálló gyakorlás jelentősége.

A résztvevők a jelentkezéssel hozzájárulnak ahhoz, hogy szerepelhetnek a workshopon készült fényképeken.

Helyszín: Bandha Works Jógaiskola

Santina nagy hangsúlyt fektet a minőségi oktatásra, így a résztvevők létszámát 16 főben maximalizálta. Érdemes minél előbb lefoglalni a helyed!

A résztvétel díja: 210USD

Lemondási feltételek: lemondás esetén a befizetett összeg 80% téritjuk vissza. 30 napon belül az esemény nem lemondható.

Jelentkezés: március 23-tól a Bandha Works recepcióján, 100USD előleg befizetésével.

HÉTKÖZBENI TEMATIKUS WORKSHOPOK

Erőteljes horpaszizom és a tudatos belső

A horpaszizom egy mélyizom, melynek jelentős szerepe van testünkben, és annak rengeteg feladatában.

Szerepe az alsò és felső testünk közti stabilizálás, mozgatja a lábakat, és rugalmassá teszi a csípőt.

Azoknak a jògát gyakorlòknak, akiknek erős a horpaszizmuk, éber a belsőjük. Ezek mind pozitív hatással vannak a hátrahajlításra, hátnyújtásra, és csavarásra.

Mindezek mellett az egészséges horpaszizom, illetve a csípőhajlítás befolyásolják az ember azon képességét, hogy hogyan tud relaxálni, és tudja jòl érezni magát a saját testében.

A horpaszizom több testi funkciòért is felelős, például a kötöttségért, ami nagyon általános még az aktív sportolòk közt is.

Ez könnyen vezet problémákhoz, mint a hát-, térd-, és boka fájdalom.

Mind a testépítők, mind a jòga oktatòk kezdik egyre jobban megérteni a csípőnyitás fontosságát.

A fizikális fontosságán túlmenően, a horpaszizom egy érzelmi izom,”a második agyunk”.

A stressz, a fel nem dolgozott trauma, mind mélyen elraktározòdnak testünkben, a horpaszizmunkban.

Azzal, hogy mélyre jutsz , megtanulod felszabadítani ezeket önmagadban, sokkal fittebb,felszabadultabb, harmònikusabb leszel.

Ezen a napon, ezzel a workshoppal bemutatunk téged saját horpaszizmodnak, a gyakorlatok könnyedségével megtanulod beigazítani kismedencédet, hozzáférni horpaszizmodhoz, és a saját belsődből mozogni.

Ez a workshop mindenki számára elérhető, tudásszinttől függetlenül, tanulòk és jògaoktatòk számára egyaránt.

Amit tanulni fogtok:

  1. Hogyan igazítsd a kismedencédet, derekadat a különböző ászanákban,
  2. Hogyan helyezd a horpaszizmodat, és igazítsd a testtartásodat,
  3. A horpaszizom felelősségének minden szintjét: fizikai, érzelmi, és energetikai,
  4. Hogyan engedd el a horpaszizmodat, és tudatosan használd a hasi izmaidat, hogy felfedezd a testi egyensúlyodat,
  5. Hogyan erősítsd a különböző hasi rétegeidet,
  6. Hogyan nyújtsd és erősítsd a horpaszizmodat,
  7. Egyszerű gyakorlatok, és ábrák hogy hatékonyan erősítsd a horpaszizmodat a gördülékeny mozdulatokért.

Az esemény időpontja: 2018. június 11. (hétfő) 17-19h-ig
Költsége: 70USD Ha mindkét hétközi workshop-ra jössz akkor a kettő kedvezményes ára 120USD.

—————————————————————————————

Utazás a medenceövbe és a lábak fej mögé emelése

Egy utazás a csípőnk mélyére. Az eredeti sorozatot kombináljuk az old-school astanga elemeivel, hogy megtaláld a mozgásod legmélyebb részét. Bemelegítésként, kezdünk  malászanával (guggolva) és a napüdvozletekkel. Majd továbbhaladunk a csipőnyitó álló pózokig, beleértve a paradicsommadár pózt is.

A vinyászakat használva hőt és erőt termelünk a karunk egyensúlyán keresztül (daru póz), a titibászana két variációjával.

Befejezésként pedig a lábunkat a fejünk mögé emeljük. A gyakorlás központjában a csípőnk és annak nyitása áll.

Az esemény időpontja: 2018. június 14. (csütörtök) 17-19h-ig
Költsége: 70USD Ha mindkét hétközi workshop-ra jössz akkor a kettő kedvezményes ára 120USD.

 

SANTINA MYSOREi DOKUMENTUMFILMJE

VÁRUNK SZERETETTEL

ENGLISH

Giardina-Chard

MY STORY

Santina’s journey from suffering to awareness and understanding through yoga has led her to a rich and real study of yoga as a living practice. San’s practice embodies the Ashtanga Yoga system, and she has diligently completed the Primary, 2nd and 3rd series of this method under the guidance of Mark Togni. Santina first travelled to Mysore, South India in 2014 and commenced tutelage under R. Sharath Jois, grandson of the late Sri K. Pattabhi Jois, and current Director of KPJAYI, the birthplace of Ashtanga Yoga. In 2016, Santina was granted Level 2 Authorisation to teach Ashtanga Yoga, by her teacher R. Sharath Jois. Santina is also a certified Master Teacher in the Nicky Knoff Yoga System.

As Santina’s teacher, R. Sharath Jois, says “Yoga is a spiritual practice;” so through devotion, determination and tender endurance with each asana of her advanced Ashtanga yoga practice, San has developed an intimacy with the physiology and spirituality of our human form. San’s commitment to a life of process, practice and courage cultivates rich soil from which to provide meaningful guidance as an Ashtanga yoga teacher. Santina augments her yoga teaching with her work as a therapist, holding a Masters of Gestalt Therapy — A humanistic therapy focusing on sharpening an individual’s awareness of emotions and behaviours in their experience of themselves in the present moment, to reveal what really “is”.

It is through Santina’s theoretical and applied educational background that enables her to insightfully and compassionately work with students of all experiences and skills. Santina intuitively customizes yoga asana programs that work for every students’ unique constitutions and capacities.

 Santina has had the opportunity to study and practice with some of the world’s most respected teachers, including Nicky Knoff, Kino MacGregor and Tim Feldmann, Matthew Sweeney, and Prem and Heather Radha Carlisi. She has assisted Kino and Tim on three retreats abroad.

Santina has also attended and continues to attend month-long intensives with Richard Freeman and Mary Taylor.

Santina has been sought out to work with a number of elite athletes from various sports disciplines, including world class surfers, swimmers, NRL players, boxers and triathletes. Santina has taught world champion pro surfer Mick Fanning, women’s surf life-saving iron woman champion Courtney Hancock, as well as surf lifesaving iron man champions Shannon Eckstein and Pierce Leonard.

Santina holds degrees in Law/Arts from the University of Melbourne as well as a Master of Gestalt Therapy. Santina was given her Level 2 Authorisation to teach Ashtanga Yoga by KPJAYI in 2016 [Link to KPJAYI website].

1
Santina Giardina-Chard
Santina ashtanga yoga
Santina ashtanga yoga
Santina ashtanga yoga
3

ASHTANGA MYSORE PRACTICE

9-17 June 2018 (Saturday-Sunday)
Mysore practice starting time at 7:00am, Shala Time.

Mysore style practice

Ashtanga Vinyasa Yoga is traditionally taught in the Mysore style. This style comprises the benefits of group classes and individual practice. The essence of this kind of practice is that everyone in the room progresses through the sequence according to their own rhythm of breath, thus the instructor can provide personal alignment and instructions to everyone without interfering with the dynamics of the class. This way it is no problem if someone only practices a shortened version, while others the whole sequence or even the first part of the second sequence during the class.

Traditional instruction involves weekly 6 practices (Sundays and Moon-days are rest days). This may seem very challenging at first, and of course beginners build their practice up gradually, initially only practicing part of the sequence. The instructor observes their progress and when the student is ready, gives subsequent asanas to add to the practice.

The time of practice is also determined – in India Mysore classes are held in the morning hours. The reason of this is that the so-called Brahma muhurta phase of the day (the one and a half hours preceding sunrise) is ideal for the practice of yoga. During this time the air is fresh, the environment is calm and the weather is still mild which is an important factor in India. Waking up refreshed we are untouched by the impressions that affect us during a hard day and the mind can remain focused more easily. The body is clean, the stomach empty, thus the circumstances are ideal for practice. In the beginning the body may seem less flexible in the early morning hours, however, it quickly adapts to the new routine.

The main elements of Mysore style are:

– individual practice on the classes under the supervision of an instructor,
– daily practice (with the exception of Sundays, full and new moon days and ladies holidays),
– early morning practice, preferably at the same time of the day,
– a weekly led class to help memorize vinyasa counting, and
the importance of individual practice.

9 June 2018 
Saturday, 5-6 p.m.
Mysore Conference with Santina

10-17 June 2018
Mysore schedule: from Sunday to Sunday, from 7 a.m (7 classes).

14 June 2018 
Thursday
MOONDAY – NO MYSORE CLASS
ZAZEN MEDITATION
From 7am to 8:30am

Location of the workshop: Bandha Works Yoga School
Date: 9-17 June 2018 (Sunday to Sunday)
Price: 210USD

The participants should take note that photos may be taken of them during the workshop by the organizers.

Cancellation policy:  In case of cancellation 30 days before the event we are able to refund 80% of the fee. After this time no refund is possible.

For further details and registration please contact: info@bandhaworks.hu

ASHTANGA WEEKDAY WORKSHOPs

Juicy Psoas & Conscious Core – awareness and yoga alignment workshop

The psoas is a deep muscle that is a major player in our body that has many jobs. It acts as a stabilizer between the lower body and the upper body, it is a mover of the legs and it creates flexion of the hips. For yoga practitioners, having a juicy psoas and awakened core has a tremendous positive effect on forward bends, backbends and twists. Besides the physical benefits of a healthy psoas, this hipflexor also has a powerful effect on how able you are to relax and feel good in your body. With the psoas being responsible for many functions, tightness in this muscle is very common in all people, even active people. It can lead to problems ranging from back pain to knee and ankle issues. Body workers and yoga teachers are now getting more familiar with the workings of this important deep hipflexor.
In addition to its physcial role, the psoas is also an “emotional” muscle and your “second brain.” Stress, unprocessed trauma and emotions are stored deep within your body, and in the psoas
muscle. To access this part of yourself and to learn to release it, can be of great benefit to finding more ease, wellbeing and vitality.
In this day workshop, you will be introduced to your psoas, learn how through various easy exercises how to align your pelvis, access your psoas and move from your core!
The workshop is accessible to students of all levels, an can be of particular interest to yoga teachers wanting to learn more about the effect of the psoas and pelvic alignment in yoga and vice versa.
In these workshops, you will learn:
1. How to align your pelvis and low back in different asana
2. How to locate your psoas and determine the effect on your posture
3. About the role of the psoas on all levels of being – physiological, emotional and energetic levels
4. How to release the psoas and become conscious of your abdominal muscles to discover
balance in your body
5. How to strengthen the different layers of your abdomen
6. How to strengthen and lengthen the psoas
7. Simple exercises and imagery to effectively juice up your psoas for frictionless movement

Location of the workshop: Bandha Works Yoga School
Date: 11 June 2018 – Monday 17-19h
Price: 70USD – Double workshop: 120USD

Journey into the Pelvic Girdle and Leg over the head

Go on a journey deep into your hips. Combine original sequencing and some old school Ashtanga to find your deepest range of movement. Begin with malasana (squat) and sun salutations to warm up, then move to standing poses designed to open your hips, including bird of paradise. Use vinyasas to build heat and strength along with arm balances (crow pose) and two variations of titibasana. End with taking your leg behind your head.
Practice Focus: Hip Opener, & Hips

Location of the workshop: Bandha Works Yoga School
Date: 14 June 2018 – Thursday 17-19h
Price: 70USD – Double workshop: 120USD

SANTINA'S MYSORE MOVIE

YOU COME...!

Bandha Works Jógaiskola

A Bandha Works jógaiskolát három mérnök alapította. Összeköt bennünket a törekvés, hogy a tradicionális astanga vinyásza jógát népszerűsítsük Magyarországon. Mi maguk is elkötelezett gyakorlói vagyunk az irányzatnak, minden évben az astanga jóga fővárosába, a dél-indiai Mysore-ba utazunk, ahol...

Bandha Works FaceBook oldala

Mysore program

Az astanga vinyásza jógát tradicionálisan Mysore stílusban oktatják. A módszer ötvözi a csoportos órák és az egyéni gyakorlás előnyeit. Lényege, hogy a teremben az összes gyakorló a saját légzésének ritmusára önállóan végzi a sorozatot, ezáltal az oktató mindenkinek egyénre szabott igazításokat, utasításokat tud adni, anélkül, hogy ez megzavarná az óra dinamikáját. Ráadásul így az sem probléma, ha valaki rövidített sorozatot végez, míg más a teljes első sorozatot és a második sorozat elejét is elvégzi ugyanazon az órán...
© 2013 Bandha Works - All Rights Reserved