Giardina-Chard

Scroll down for the English description.

Santina utazása a jógán keresztül a megpróbáltatásoktól a tudatosságig és megértésig elvezette őt a jóga mint életforma hiteles és tartalmas tanulmányozásához. San gyakorlása magába foglalja az astanga jóga rendszerét, Mark Togni irányítása alatt az első, második és harmadik sorozatot is elsajátította. Santina először 2014-ben utazott Mysore-ba (az astanga jóga szülőhazájába), ekkor kezdte tanulmányait R. Sharath Joisszal, Sri K. Pattabhi Jois unokájával, a KPJAYI jelenlegi vezetőjével. 2016-ban Santina megkapta tanárától, R. Sharath Joistól a 2-es szintű autorizációt. Santina mindemellett okleveles oktatója Nicky Knoff jógarendszerének.

Ahogy R. Sharath Jois, Santina tanára is említi, „a jóga spirituális gyakorlás”, így odaadással, eltökéltséggel és kitartással a haladó ászanáinak gyakorlásában, San intim kapcsolatot alakított ki az emberi lét fizikai és spirituális aspektusával. San elkötelezettsége az életen át tartó gyakorláshoz, fejlődéshez és bátorsághoz erős alapot biztosít ahhoz, hogy astanga jóga tanárként jelentésteljes útmutatást adjon. Santina a jógatanítás mellett okleveles Gestalt terapeutaként dolgozik, amely egy humanisztikus terápia, és arra fókuszál, hogy az egyén tudatosságát élesítse a saját jelenbeli érzelmei és magatartásbeli tapasztalatai kapcsán, megmutatva, mi is „van” igazán.

Santina elméleti és alkalmazott oktatási háttere lehetővé teszi, hogy különböző tapasztalattal és jártassággal rendelkező gyakorlókkal foglalkozzon mélyrehatóan és empatikusan. Santina ösztönösen személyre szabja jógaászana programjait, amelyek illenek a gyakorló egyéni felépítéséhez és képességeihez.

Santinának alkalma volt tanulni és gyakorolni néhány világszinten elismert tanárral, köztük Nicky Knoff-fal, Kino MacGregorral és Tim Feldmann-nal, Matthew Sweeney-vel, Prem és Heather Radha Carlisivel. Kino és Tim 3 külföldi elvonulásán is asszisztált.

Santina részt vesz havi elvonulásokon is Richard Freemannel és Mary Taylorral.

Santinát az elit sport számos területéről keresték, hogy dolgozzanak együtt – világklasszis szörfösök, úszók, rugby játékosok, bokszolók és triatlonosok. Santina tanította a világbajnok szörfös Mick Fanninget, életmentő szörfös iron bajnokokat – Courtney Hancockot, Shannon Ecksteint és Pierce Leonardot.

Santina a melbourni egyetemen szerzett diplomát jogi és művészeti karon, mindemellett okleveles Gestalt terapeuta. Santina 2016-ban kapta meg a 2. szintű autorizációt a KPJAYI-tól az astanga jóga tanításához.

SZEMÉLYES FILOZÓFIA ÉLETRŐL, FEJLŐDÉSRŐL ÉS GYAKORLÁSRÓL

Minden egyes légzés, minden egyes pillanat, amiben vagyunk, annak a folyamatnak a része, hogy abból, akik voltunk, azzá fejlődjünk, akik leszünk.

Munkám során a jógaászanákat és a Gestalt módszert vegyítve dolgozom, az önmegismerés és a testet öltött tudatosság felé irányuló tapasztalati, párbeszédes és integratív megközelítéssel.

Az együttérző megértésen keresztül a jelen pillanat tapasztalatának megerősítésével és a magasabb tudatossággal lezárhatjuk a múlt befejezetlen részeit, és megnyithatjuk az utat feléledő kreatív énünk előtt.

Az, hogy megértjük, hogyan tudják belső folyamataink bomlasztó szokásainkat fenntartani, illetve a kreatív problémamegoldások lehetőségeit provokálni és támogatni, olyan átgondolt cselekedetekhez vezethet minket, amelyek átalakítják kapcsolatunkat magunkkal, másokkal és az élettel!

Hiszem, hogy több út létezik a gyógyulás és belső átalakulás felé. Éveken át tartó anorexia, bulimia, heroin és más kábítószerek éveken át tartó használata után megértettem, hogy ezek a kényszeres viselkedési mintázatok csak menekülési utat jelentettek a lelkemben és fizikai állapotomban mélyen elzárt rémület, düh, szégyen, kétségbeesés, gyász és értéktelenség érzései elől.

Paradox módon az astanga jóga és a Gestalt módszer segített abban, hogy ráébredjek: amikor a kényszeres viselkedéssel el akartam menekülni saját magam elől, akkor igazán csak arra volt szükségem, hogy tartós és mély kapcsolatot alakítsak ki saját magammal, amely felébreszti annak örömét, hogy jól érzem magam a bőrömben.

1
Santina Giardina-Chard
Santina ashtanga yoga
Santina ashtanga yoga
Santina ashtanga yoga
3

A HÉT ESEMÉNYEI

ASTANGA MYSORE GYAKORLÁS

2017. szeptember 2-től 8-ig (szombattól-péntekig)

2017. szeptember 2.
Szombat 17:00-18:00
Mysore konferencia Santinával

2017. szeptember 3-tól 8-ig
Vasárnaptól péntekig, 7:00-től
Astanga Mysore stílusú gyakorlás

Mysore stílusú gyakorlás

Az astanga vinyásza jógát tradicionálisan Mysore stílusban oktatják. A módszer ötvözi a csoportos vezetett órák és az egyéni gyakorlás előnyeit. Lényege, hogy a teremben az összes gyakorló a saját légzésének ritmusára önállóan végzi a sorozatot, ezáltal az oktató mindenkinek egyénre szabott igazításokat, utasításokat tud adni, anélkül, hogy ez megzavarná az óra dinamikáját. Ráadásul így az sem probléma, ha valaki rövidített sorozatot végez, míg más a teljes első sorozatot és a második sorozat elejét is elvégzi ugyanazon az órán.

A hagyományos oktatási módszerhez az is hozzátartozik, hogy mindenkinek heti hatszor kell gyakorolnia (a szombatok, illetve a teli- és az újhold pihenőnapok, hölgyeknél a menstruáció első három-öt napja). Ez elsőre nehéznek tűnhet, de természetesen a kezdők fokozatosan építik fel a teljes sorozatot, addig rövidebb a gyakorlásuk. A tanár figyeli az előrehaladásukat, és ha a tanítvány készen áll, akkor újabb ászanákat kap, amelyeket hozzá kell fűznie a többihez.

A gyakorlás időpontja is meghatározott, a Mysore órákat Indiában reggel tartják. Ennek az oka, hogy a jógagyakorláshoz az úgynevezett Brahma muhurta napszak a legmegfelelőbb, azaz a napfelkelte előtti másfél óra. Ekkor a levegő friss, a környezet csendes, és az is fontos szempont, hogy Indiában ekkor van a leghűvösebb. Frissen, kipihenten ébredve még nem nyomasztanak bennünket a benyomások, amelyek a nehéz munkanap során értek minket, az elme könnyebben tud fókuszálni és kevésbé kalandozik el. A test tiszta, a gyomor üres, tehát a körülmények ideálisak a gyakorláshoz. Kezdetben a test kevésbé hajlékonynak tűnhet a hajnali órákban, de gyorsan alkalmazkodik az új rutinhoz.

A Mysore stílus elemei tehát:
– egyéni gyakorlás, tanár segítségével,
– napi szintű gyakorlás,
– gyakorlás korán reggel, lehetőleg ugyanabban az időpontban,
– hetente vezetett óra a vinyászaszámolás memorizálásához és
– önálló gyakorlás jelentősége.

A résztvevők a jelentkezéssel hozzájárulnak ahhoz, hogy szerepelhetnek a workshopon készült fényképeken.

Helyszín: Bandha Works Jógaiskola

Santina nagy hangsúlyt fektet a minőségi oktatásra, így a résztvevők létszámát 20 főben maximalizálta. Érdemes minél előbb lefoglalni a helyed!

A résztvétel díja: 100USD

Lemondási feltételek: lemondás esetén a befizetett összeg 80% téritjuk vissza. 30 napon belül az esemény nem lemondható.

Jelentkezés: július 9-től a Bandha Works recepcióján,  az esemény teljes összegének befizetésével (USD-ben).

HÉTKÖZI TEMATIKUS WORKSHOPok

KARTÁMASZOK – A REPÜLÉS FELFEDEZÉSE

Szeptember 4.
Hétfő 17:00-19:30

Szeretnéd a lábaidat a kezeidre cserélni? Még ha csak pár pillanatra is? Tudtad, hogy a kartámaszos testhelyzetek sokkal inkább a belső erőn, az összehangolt mozdulatokon és a pontos erőkifejtésen múlnak, mintsem az izmos karokon?

A kartámaszok nem pusztán a fizikai erőtől, hanem a helyes technikától és a test súlypontjának megfelelő elhelyezkedésétől függnek. Ezeknek a testtartásoknak a titka a testsúly pontos elosztásában rejlik. Annak az elsajátítása, hogy testünk melyik részét emeljük, és hol fejtsünk ki erőt, alapvető fontosságú ahhoz, hogy könnyedén el tudjunk emelkedni a talajról. Azáltal pedig, hogy sikerül testünket a levegőbe emelnünk, megtanuljuk fokozatosan kiterjeszteni ezt a könnyedséget az elménkre és a belső világunkra is, amiből erőt meríthetünk a nehéz helyzetekben.

A workshop egyaránt hasznos a repülésben jártas gyakorlóknak, és azoknak, akik még csak a szárnyaikat bontogatják. A foglalkozás során megismerkedünk a kartámaszok alapjaival, valamint azokkal a módszerekkel, amelyek segítségével elemelkedhetünk a talajról, és elérhetjük az elmének azt az ellazult állapotát, amely segít fenntartani az egyensúlyt.

Megnézzük, hogyan tudunk különböző kellékek (párnák, takarók és téglák) használatával elegendő teret biztosítani a testhelyzetek számára, hogy teljes biztonsággal gyakorolhassuk őket.

A kezdők megtanulják pontosan felvenni ezeket a testtartásokat, a haladó gyakorlók új módszereket és változatokat sajátíthatnak el. Elegendő időt szánunk a felmerülő kérdések megvitatására is, hogy könnyű szívvel és ezeknek a nagyszerű testtartásoknak a mélyebb megértésével távozhassunk.

A workshop során egyszerű, mégis hatékony trükköket és technikákat tanulunk, amelyek segítségével a kezeinken egyensúlyozva lebeghetünk. Izzasztó, fárasztó, ám annál felemelőbb találkozásban lesz részünk.

Csatlakozz Santinához egy valóban hasznos és átalakító erejű felfedezésre!

A HÁTRAHAJLÍTÁSOKBAN REJLŐ SZABADSÁG MEGTAPASZTALÁSA

Szeptember 7.
Csütörtök 17:00-19:00

Fedezzük fel a valódi szabadságot, amely testünk teljes ellazításából fakad. Amikor a testben lágyság van, az elmében könnyedség lesz. Testünk ilyenkor egyensúlyi állapotba kerül, az egész szervezet erős, stabil és mentes minden feszültségtől.

A hátrahajlítások élettel töltik meg a testet. Az ilyen testhelyzetek közben végzett egyenletes, mély légzés egyfajta tudatos élénkséget teremt bennünk, nyitott és ellazult állapotot hozva létre a mellkasban és a vállakban. A hátrahajlítások kitartó gyakorlásával a könnyedség és oldottság érzése árad szét testünkben. Azonban a gerinc alsó szakaszának és a test elülső részének nyitása egyáltalán nem könnyű feladat. Mélyebb megértés és kellő tapasztalat szükséges ahhoz, hogy mozdulatainkat összhangba tudjuk hozni, ehhez pedig elegendő fegyelemre és türelemre van szükségünk.

Santina segítségével bepillantást nyerhetünk a gerinc alsó szakaszának működésébe, hogy képesek legyünk ellazítani az ágyékcsigolyákat és a csípőízületet, ezzel rugalmasságot és hajlékonyságot teremtve a gerincben. De ahhoz, hogy idáig eljussunk, először meg kell nyitnunk és meg kell nyújtanunk testünk külső részét, vagyis a test elülső felét, a hát felső részét, valamint a csípőt, miközben megfeszítjük a lábat, a karokat és a csuklót. Egy gondosan felépített, hátrahajlításokból álló sorozat fokozatosan új élményekkel segít minket abban, hogy a megnyújtózás és kiterjesztés érzését megtapasztalhassuk a hátrahajlításokban.

Ezen a foglalkozáson a biztonságos hátrahajlítás művészetét sajátítjuk el, a testünkben rejlő bölcsesség segítségével.

A workshop témái a következők:

  • A testhelyzetek pontos felvétele kezdő és haladó gyakorlók számára
  • A testhelyzetek egyre mélyebb megtapasztalása
  • Különböző segédeszközök használata
  • Anatómia, a mozdulatok gondos összehangolása
  • Igazítás és körültekintő útmutatás

 

A résztvevők a jelentkezéssel hozzájárulnak ahhoz, hogy szerepelhetnek a workshopon készült fényképeken.

A résztvétel díja: 40USD / workshop

Lemondási feltételek: lemondás esetén a befizetett összeg 80% téritjuk vissza. 30 napon belül az esemény nem lemondható.

Jelentkezés: július 9-től a Bandha Works recepcióján,  az esemény teljes összegének befizetésével (USD-ben).

SANTINA MYSOREi DOKUMENTUMFILMJE

VÁRUNK SZERETETTEL

ENGLISH

Giardina-Chard

MY STORY

Santina’s journey from suffering to awareness and understanding through yoga has led her to a rich and real study of yoga as a living practice. San’s practice embodies the Ashtanga Yoga system, and she has diligently completed the Primary, 2nd and 3rd series of this method under the guidance of Mark Togni. Santina first travelled to Mysore, South India in 2014 and commenced tutelage under R. Sharath Jois, grandson of the late Sri K. Pattabhi Jois, and current Director of KPJAYI, the birthplace of Ashtanga Yoga. In 2016, Santina was granted Level 2 Authorisation to teach Ashtanga Yoga, by her teacher R. Sharath Jois. Santina is also a certified Master Teacher in the Nicky Knoff Yoga System.

As Santina’s teacher, R. Sharath Jois, says “Yoga is a spiritual practice;” so through devotion, determination and tender endurance with each asana of her advanced Ashtanga yoga practice, San has developed an intimacy with the physiology and spirituality of our human form. San’s commitment to a life of process, practice and courage cultivates rich soil from which to provide meaningful guidance as an Ashtanga yoga teacher. Santina augments her yoga teaching with her work as a therapist, holding a Masters of Gestalt Therapy — A humanistic therapy focusing on sharpening an individual’s awareness of emotions and behaviours in their experience of themselves in the present moment, to reveal what really “is”.

It is through Santina’s theoretical and applied educational background that enables her to insightfully and compassionately work with students of all experiences and skills. Santina intuitively customizes yoga asana programs that work for every students’ unique constitutions and capacities.

 Santina has had the opportunity to study and practice with some of the world’s most respected teachers, including Nicky Knoff, Kino MacGregor and Tim Feldmann, Matthew Sweeney, and Prem and Heather Radha Carlisi. She has assisted Kino and Tim on three retreats abroad.

Santina has also attended and continues to attend month-long intensives with Richard Freeman and Mary Taylor.

Santina has been sought out to work with a number of elite athletes from various sports disciplines, including world class surfers, swimmers, NRL players, boxers and triathletes. Santina has taught world champion pro surfer Mick Fanning, women’s surf life-saving iron woman champion Courtney Hancock, as well as surf lifesaving iron man champions Shannon Eckstein and Pierce Leonard.

Santina holds degrees in Law/Arts from the University of Melbourne as well as a Master of Gestalt Therapy. Santina was given her Level 2 Authorisation to teach Ashtanga Yoga by KPJAYI in 2016 [Link to KPJAYI website].

1
Santina Giardina-Chard
Santina ashtanga yoga
Santina ashtanga yoga
Santina ashtanga yoga
3

ASHTANGA MYSORE PRACTICE

2-8 September 2017 (Saturday-Friday)
Mysore practice starting time at 7:00am, Shala Time.

Mysore style practice

Ashtanga Vinyasa Yoga is traditionally taught in the Mysore style. This style comprises the benefits of group classes and individual practice. The essence of this kind of practice is that everyone in the room progresses through the sequence according to their own rhythm of breath, thus the instructor can provide personal alignment and instructions to everyone without interfering with the dynamics of the class. This way it is no problem if someone only practices a shortened version, while others the whole sequence or even the first part of the second sequence during the class.

Traditional instruction involves weekly 6 practices (Sundays and Moon-days are rest days). This may seem very challenging at first, and of course beginners build their practice up gradually, initially only practicing part of the sequence. The instructor observes their progress and when the student is ready, gives subsequent asanas to add to the practice.

The time of practice is also determined – in India Mysore classes are held in the morning hours. The reason of this is that the so-called Brahma muhurta phase of the day (the one and a half hours preceding sunrise) is ideal for the practice of yoga. During this time the air is fresh, the environment is calm and the weather is still mild which is an important factor in India. Waking up refreshed we are untouched by the impressions that affect us during a hard day and the mind can remain focused more easily. The body is clean, the stomach empty, thus the circumstances are ideal for practice. In the beginning the body may seem less flexible in the early morning hours, however, it quickly adapts to the new routine.

The main elements of Mysore style are:

– individual practice on the classes under the supervision of an instructor,
– daily practice (with the exception of Sundays, full and new moon days and ladies holidays),
– early morning practice, preferably at the same time of the day,
– a weekly led class to help memorize vinyasa counting, and
the importance of individual practice.

2 September 2017 
Saturday, 5-6 p.m.
Mysore Conference with Santina

Mysore schedule: from Sunday to Friday, from 7 a.m.

Location of the workshop: Bandha Works Yoga School
Date: 2-8 September 2017 (Sunday to Friday)
Price: 100USD

The participants should take note that photos may be taken of them during the workshop by the organizers.

Cancellation policy:  In case of cancellation 30 days before the event we are able to refund 80% of the fee. After this time no refund is possible.

For further details and registration please contact: info@bandhaworks.hu

ASHTANGA WEEKDAY WORKSHOPs

4th September 2017 (Monday), 17:00-19:30

Arm Balance Workshop – Focusing on flight

Want to replace your feet with your hands? Even for just a moment? Did you know that arm balancing is more about core strength, alignment and leverage then it is about arm strength?

Arm balances are very much about technique and positioning and less about brute strength. Arm balance is all about shifting body weight correctly. Learning where to lift and where to press are fundamentals of arm balances that will move you off the floor with ease. Learning how to shift our body helps in learning how to shift our minds and inner world in those times of strain.

This workshop is geared towards both fledglings of arm balances and full fledged flyers. We will explore the foundation of arm balancing, the technicalities of leaving the ground on our hands and the playful mindset needed to maintain the balance.

The use bolsters, blankets and blocks will allow clearance and security in the poses.

Beginners will learn how to enter these poses, advanced practitioners will learn new entries and possibilities. Come with any questions and leave with a refreshed spirit and richer understanding of these amazing postures.

You’d be suprised to learn some of the little tricks and techniques that will allow you to hover over the ground on your hands! Expect to sweat, strengthen, breathe, laugh….. NO Limits…. Let’s FLOAT.

Join Santina for this informative, transformative and empowering Workshop!

7th. September 2017 (Thursday), 17:00-19:00

Freedom in Back-bending

Discover real freedom, freedom that comes from feeling at ease in one’s own body. When you feel at ease, your mind is at ease. The body is balanced and the whole system is stronger, more stable, and less prone to “dis-ease.” Backbends inject you with life. The deep breathing necessary for back-bending brings a wide-awake aliveness and open quality through the chest and shoulders. A feeling of lightness and ease descends upon oneself through steady practice. But opening your low back and front body is not an easy feat. It takes understanding and skill to align the body, coupled with patience and discipline to do the work. Santina will take you on a journey into your low back, helping to release the lumbar vertebrae and sacroiliac joint, bringing a suppleness to the spine and elasticity. But, to get that deep, we must open and stretch what is on the outside. Namely the front body, upper-back, and hips, while strengthening the legs, arms, and wrists. A special sequence of back bends will gradually open you to new feelings of expansion. It is the feeling you’ve been searching for!
In this workshop, we will address the difficult art of backbending safely, using the body’s own inherent wisdom as our guide.

Topics covered will include the following:
– Sequencing in and out of poses, from beginning to advanced Deeper progressions
– Careful cueing
– Use of props
– Anatomy and alignment
– Assists

Location of the workshop: Bandha Works Yoga School
Price: 40USD / workshop.

Cancellation policy:  In case of cancellation 30 days before the event we are able to refund 80% of the fee. After this time no refund is possible.

The participants should take note that photos may be taken of them during the workshop by the organizers.

For further details and registration please contact: info@bandhaworks.hu

SANTINA'S MYSORE MOVIE

YOU COME...!

Bandha Works Jógaiskola

A Bandha Works jógaiskolát három mérnök alapította. Összeköt bennünket a törekvés, hogy a tradicionális astanga vinyásza jógát népszerűsítsük Magyarországon. Mi maguk is elkötelezett gyakorlói vagyunk az irányzatnak, minden évben az astanga jóga fővárosába, a dél-indiai Mysore-ba utazunk, ahol...

Bandha Works FaceBook oldala

Mysore program

Az astanga vinyásza jógát tradicionálisan Mysore stílusban oktatják. A módszer ötvözi a csoportos órák és az egyéni gyakorlás előnyeit. Lényege, hogy a teremben az összes gyakorló a saját légzésének ritmusára önállóan végzi a sorozatot, ezáltal az oktató mindenkinek egyénre szabott igazításokat, utasításokat tud adni, anélkül, hogy ez megzavarná az óra dinamikáját. Ráadásul így az sem probléma, ha valaki rövidített sorozatot végez, míg más a teljes első sorozatot és a második sorozat elejét is elvégzi ugyanazon az órán...
© 2013 Bandha Works - All Rights Reserved