Giardina-Chard

Scroll down for the English description.

Santina utazása a jógán keresztül a megpróbáltatásoktól a tudatosságig és megértésig elvezette őt a jóga mint életforma hiteles és tartalmas tanulmányozásához. San gyakorlása magába foglalja az astanga jóga rendszerét, Mark Togni irányítása alatt az első, második és harmadik sorozatot is elsajátította. Santina először 2014-ben utazott Mysore-ba (az astanga jóga szülőhazájába), ekkor kezdte tanulmányait R. Sharath Joisszal, Sri K. Pattabhi Jois unokájával, a KPJAYI jelenlegi vezetőjével. 2016-ban Santina megkapta tanárától, R. Sharath Joistól a 2-es szintű autorizációt. Santina mindemellett okleveles oktatója Nicky Knoff jógarendszerének.

Ahogy R. Sharath Jois, Santina tanára is említi, „a jóga spirituális gyakorlás”, így odaadással, eltökéltséggel és kitartással a haladó ászanáinak gyakorlásában, San intim kapcsolatot alakított ki az emberi lét fizikai és spirituális aspektusával. San elkötelezettsége az életen át tartó gyakorláshoz, fejlődéshez és bátorsághoz erős alapot biztosít ahhoz, hogy astanga jóga tanárként jelentésteljes útmutatást adjon. Santina a jógatanítás mellett okleveles Gestalt terapeutaként dolgozik, amely egy humanisztikus terápia, és arra fókuszál, hogy az egyén tudatosságát élesítse a saját jelenbeli érzelmei és magatartásbeli tapasztalatai kapcsán, megmutatva, mi is „van” igazán.

Santina elméleti és alkalmazott oktatási háttere lehetővé teszi, hogy különböző tapasztalattal és jártassággal rendelkező gyakorlókkal foglalkozzon mélyrehatóan és empatikusan. Santina ösztönösen személyre szabja jógaászana programjait, amelyek illenek a gyakorló egyéni felépítéséhez és képességeihez.

Santinának alkalma volt tanulni és gyakorolni néhány világszinten elismert tanárral, köztük Nicky Knoff-fal, Kino MacGregorral és Tim Feldmann-nal, Matthew Sweeney-vel, Prem és Heather Radha Carlisivel. Kino és Tim 3 külföldi elvonulásán is asszisztált.

Santina részt vesz havi elvonulásokon is Richard Freemannel és Mary Taylorral.

Santinát az elit sport számos területéről keresték, hogy dolgozzanak együtt – világklasszis szörfösök, úszók, rugby játékosok, bokszolók és triatlonosok. Santina tanította a világbajnok szörfös Mick Fanninget, életmentő szörfös iron bajnokokat – Courtney Hancockot, Shannon Ecksteint és Pierce Leonardot.

Santina a melbourni egyetemen szerzett diplomát jogi és művészeti karon, mindemellett okleveles Gestalt terapeuta. Santina 2016-ban kapta meg a 2. szintű autorizációt a KPJAYI-tól az astanga jóga tanításához.

SZEMÉLYES FILOZÓFIA ÉLETRŐL, FEJLŐDÉSRŐL ÉS GYAKORLÁSRÓL

Minden egyes légzés, minden egyes pillanat, amiben vagyunk, annak a folyamatnak a része, hogy abból, akik voltunk, azzá fejlődjünk, akik leszünk.

Munkám során a jógaászanákat és a Gestalt módszert vegyítve dolgozom, az önmegismerés és a testet öltött tudatosság felé irányuló tapasztalati, párbeszédes és integratív megközelítéssel.

Az együttérző megértésen keresztül a jelen pillanat tapasztalatának megerősítésével és a magasabb tudatossággal lezárhatjuk a múlt befejezetlen részeit, és megnyithatjuk az utat feléledő kreatív énünk előtt.

Az, hogy megértjük, hogyan tudják belső folyamataink bomlasztó szokásainkat fenntartani, illetve a kreatív problémamegoldások lehetőségeit provokálni és támogatni, olyan átgondolt cselekedetekhez vezethet minket, amelyek átalakítják kapcsolatunkat magunkkal, másokkal és az élettel!

Hiszem, hogy több út létezik a gyógyulás és belső átalakulás felé. Éveken át tartó anorexia, bulimia, heroin és más kábítószerek éveken át tartó használata után megértettem, hogy ezek a kényszeres viselkedési mintázatok csak menekülési utat jelentettek a lelkemben és fizikai állapotomban mélyen elzárt rémület, düh, szégyen, kétségbeesés, gyász és értéktelenség érzései elől.

Paradox módon az astanga jóga és a Gestalt módszer segített abban, hogy ráébredjek: amikor a kényszeres viselkedéssel el akartam menekülni saját magam elől, akkor igazán csak arra volt szükségem, hogy tartós és mély kapcsolatot alakítsak ki saját magammal, amely felébreszti annak örömét, hogy jól érzem magam a bőrömben.

1
Santina Giardina-Chard
Santina ashtanga yoga
Santina ashtanga yoga
Santina ashtanga yoga
3

Előző évek workshopjai képekben: 2017, 2018.

A HÉT ESEMÉNYEI

ASTANGA MYSORE GYAKORLÁS

Mysore Program 1 – 2019. június 6-9  (csütörtöktől-vasárnapig)
Mysore Program 2 – 2019. június 11-14 (keddtől-péntekig)

Mysore stílusú gyakorlás

Az astanga vinyásza jógát tradicionálisan Mysore stílusban oktatják. A módszer ötvözi a csoportos vezetett órák és az egyéni gyakorlás előnyeit. Lényege, hogy a teremben az összes gyakorló a saját légzésének ritmusára önállóan végzi a sorozatot, ezáltal az oktató mindenkinek egyénre szabott igazításokat, utasításokat tud adni, anélkül, hogy ez megzavarná az óra dinamikáját. Ráadásul így az sem probléma, ha valaki rövidített sorozatot végez, míg más a teljes első sorozatot és a második sorozat elejét is elvégzi ugyanazon az órán.

A hagyományos oktatási módszerhez az is hozzátartozik, hogy mindenkinek heti hatszor kell gyakorolnia (a szombatok, illetve a teli- és az újhold pihenőnapok, hölgyeknél a menstruáció első három-öt napja). Ez elsőre nehéznek tűnhet, de természetesen a kezdők fokozatosan építik fel a teljes sorozatot, addig rövidebb a gyakorlásuk. A tanár figyeli az előrehaladásukat, és ha a tanítvány készen áll, akkor újabb ászanákat kap, amelyeket hozzá kell fűznie a többihez.

A gyakorlás időpontja is meghatározott, a Mysore órákat Indiában reggel tartják. Ennek az oka, hogy a jógagyakorláshoz az úgynevezett Brahma muhurta napszak a legmegfelelőbb, azaz a napfelkelte előtti másfél óra. Ekkor a levegő friss, a környezet csendes, és az is fontos szempont, hogy Indiában ekkor van a leghűvösebb. Frissen, kipihenten ébredve még nem nyomasztanak bennünket a benyomások, amelyek a nehéz munkanap során értek minket, az elme könnyebben tud fókuszálni és kevésbé kalandozik el. A test tiszta, a gyomor üres, tehát a körülmények ideálisak a gyakorláshoz. Kezdetben a test kevésbé hajlékonynak tűnhet a hajnali órákban, de gyorsan alkalmazkodik az új rutinhoz.

A Mysore stílus elemei tehát:
– egyéni gyakorlás, tanár segítségével,
– napi szintű gyakorlás,
– gyakorlás korán reggel, lehetőleg ugyanabban az időpontban,
– hetente vezetett óra a vinyászaszámolás memorizálásához és
– önálló gyakorlás jelentősége.

Árak

Mysore Program 1 – 2019. június 6-9  (csütörtöktől-vasárnapig, 4 alkalom) – 190USD
Mysore Program 2 
– 2019. június 11-14 (keddtől-péntekig, 4 alkalom) – 190USD
Részvétel mind a nyolc Mysore gyakorláson 360USD

A résztvevők a jelentkezéssel hozzájárulnak ahhoz, hogy szerepelhetnek a workshopon készült fényképeken.

Helyszín: Bandha Works Jógaiskola

Santina nagy hangsúlyt fektet a minőségi oktatásra, így a résztvevők létszámát 16 főben maximalizálta. Érdemes minél előbb lefoglalni a helyed!

Lemondási feltételek: lemondás esetén a befizetett összeg 80% téritjuk vissza. 30 napon belül az esemény nem lemondható.

Jelentkezés: március 8-tól a Bandha Works recepcióján, 100USD előleg befizetésével.

HÉTKÖZBENI TEMATIKUS WORKSHOPOK

Santi kerék alapok Santina Giardina-Charddal (AUS)

A Santi jógakerék használatának mindennapi gyakorlásodba való beépítésével potenciálisan megnövelheted a gerinced, medencéd, csípőd hajlékonyságát és elengedheted a mellkasban tárolt feszültséget. A Santi kerék nemcsak a hátrahajlításaid mélyítheti majd, hanem az energia áramlását és a vérkeringést is fokozhatja, ahogy a segítségével megtanulsz megnyílni és keresztüllélegezni a nadikat (energiacsatornákat) a testedben.

Megtanulod majd BIZTONSÁGOSAN HASZNÁLNI a kereket :

  • megérted a kerék működését és kapcsolatot alakítasz ki vele,
  • megnyitod az egész hátat – a derekat, a középhátat és a nyakat,
  • megnyitod az egész elülső testet – a horpaszizmot, a csípőt, a kismedencei övet, a szegycsontot és a mellkast,
  • megnyitod a vállakat – megtanulod a vállöv egyensúlyban tartását,
  • egyensúlyba hozod a gerincet – inverziók és szimpla gördülések elsajátításával,
  • biztonságosan nyújtod a hátsó combizmot, a medenceövet és a belső ágyékot,
  • megtanulod, hogyan dolgozz a hollowbackekkel és a kapotászanával,
  • megtanulod ellazítani az izmaid, szélesíteni a mellkast és nyújtani a csípő körüli izmokat és a combizmot,
  • pontos módszert tanulsz a saját, egyéni gyakorlásod kialakítása érdekében.

Csak akkor tudja a Santi kerék a gyógyulást segíteni, amíg valaki tudatosan és figyelmes gyengédséggel használja, másképp több kárt okoz, mint amennyiben segíthetne.

Jóga kereket sajnos nem tudunk biztosítani ezt a résztvevőknek kell hozniuk a workshopra!

Az esemény időpontja: 2019. június 10. (hétfő) 17-19h-ig
Költsége: 75USD Ha mindkét hétközi workshop-ra jössz akkor a kettő kedvezményes ára 120USD.

[video src="http://bandhaworks.hu/Files/Santi_kerek.mp4" /]

Astanga jóga az életed végéig

  • Tippeket, technikákat, kemény igazságokat arról, hogyan tarthatod erősen a tested évek és évtizedek leforgása alatt
  • Hogyan birkózzunk meg kétségekkel, zavarral, káosszal és a tisztánlátással
  • Megfigyelünk sérüléseket, és ami azokon túl van

A workshopom során olyan módszereket szeretnék feltárni, amelyekkel elsajátíthatjuk az astanga metódussal való együttélést egy életen keresztül, úgy, hogy mindvégig egy örömteli tapasztalat maradjon a gyakorlásunk.

Úgy vettem észre, hogy akik megszakítás nélkül gyakorolnak, olyan emberek, akik rájöttek, hogyan tegyék a gyakorlásukat élvezhetővé. Alig várják a mindennapi gyakorlást, és semmi nem tántoríthatja el őket attól, hogy időt szakítsanak rá. Ez válik a napjuk legörömtelibb, legkielégítőbb és legtáplálóbb részévé.

Mások, tudatosan vagy tudattalanul elhagyják a gyakorlást. Elhivatottnak érzem magam, hogy egyensúlyba hozzalak a jógagyakorlásod biztos alapokra helyezéséhez, nemcsak arra a néhány napra, amelyet együtt töltünk majd, hanem az egész életedre.

Ezen a workshopon felajánlom majd rálátásom, gyakorlataim (fizikai, energetikai és pszichikai értelemben is) és pszicho-energetikai technikáim, amelyek támogatni tudják az astanga jógagyakorlásod. Azt is megmutatom majd, hogyan módosítsd a gyakorlásod stressz, betegség vagy sérülés idején.

Az esemény időpontja: 2019. június 13. (csütörtök) 17-19h-ig
Költsége: 75USD Ha mindkét hétközi workshop-ra jössz akkor a kettő kedvezményes ára 120USD.

SANTINA MYSOREi DOKUMENTUMFILMJE

VÁRUNK SZERETETTEL

ENGLISH

Giardina-Chard

MY STORY

Santina’s journey from suffering to awareness and understanding through yoga has led her to a rich and real study of yoga as a living practice. San’s practice embodies the Ashtanga Yoga system, and she has diligently completed the Primary, 2nd and 3rd series of this method under the guidance of Mark Togni. Santina first travelled to Mysore, South India in 2014 and commenced tutelage under R. Sharath Jois, grandson of the late Sri K. Pattabhi Jois, and current Director of KPJAYI, the birthplace of Ashtanga Yoga. In 2016, Santina was granted Level 2 Authorisation to teach Ashtanga Yoga, by her teacher R. Sharath Jois. Santina is also a certified Master Teacher in the Nicky Knoff Yoga System.

As Santina’s teacher, R. Sharath Jois, says “Yoga is a spiritual practice;” so through devotion, determination and tender endurance with each asana of her advanced Ashtanga yoga practice, San has developed an intimacy with the physiology and spirituality of our human form. San’s commitment to a life of process, practice and courage cultivates rich soil from which to provide meaningful guidance as an Ashtanga yoga teacher. Santina augments her yoga teaching with her work as a therapist, holding a Masters of Gestalt Therapy — A humanistic therapy focusing on sharpening an individual’s awareness of emotions and behaviours in their experience of themselves in the present moment, to reveal what really “is”.

It is through Santina’s theoretical and applied educational background that enables her to insightfully and compassionately work with students of all experiences and skills. Santina intuitively customizes yoga asana programs that work for every students’ unique constitutions and capacities.

 Santina has had the opportunity to study and practice with some of the world’s most respected teachers, including Nicky Knoff, Kino MacGregor and Tim Feldmann, Matthew Sweeney, and Prem and Heather Radha Carlisi. She has assisted Kino and Tim on three retreats abroad.

Santina has also attended and continues to attend month-long intensives with Richard Freeman and Mary Taylor.

Santina has been sought out to work with a number of elite athletes from various sports disciplines, including world class surfers, swimmers, NRL players, boxers and triathletes. Santina has taught world champion pro surfer Mick Fanning, women’s surf life-saving iron woman champion Courtney Hancock, as well as surf lifesaving iron man champions Shannon Eckstein and Pierce Leonard.

Santina holds degrees in Law/Arts from the University of Melbourne as well as a Master of Gestalt Therapy. Santina was given her Level 2 Authorisation to teach Ashtanga Yoga by KPJAYI in 2016 [Link to KPJAYI website].

1
Santina Giardina-Chard
Santina ashtanga yoga
Santina ashtanga yoga
Santina ashtanga yoga
3

ASHTANGA MYSORE PRACTICE

6 – 9 June 2019 (Practice Program 1)
11-14 June 2019 (Practice Program 2)
Mysore practice starting time at 7:00am, Shala Time.

Mysore style practice

Ashtanga Vinyasa Yoga is traditionally taught in the Mysore style. This style comprises the benefits of group classes and individual practice. The essence of this kind of practice is that everyone in the room progresses through the sequence according to their own rhythm of breath, thus the instructor can provide personal alignment and instructions to everyone without interfering with the dynamics of the class. This way it is no problem if someone only practices a shortened version, while others the whole sequence or even the first part of the second sequence during the class.

Traditional instruction involves weekly 6 practices (Sundays and Moon-days are rest days). This may seem very challenging at first, and of course beginners build their practice up gradually, initially only practicing part of the sequence. The instructor observes their progress and when the student is ready, gives subsequent asanas to add to the practice.

The time of practice is also determined – in India Mysore classes are held in the morning hours. The reason of this is that the so-called Brahma muhurta phase of the day (the one and a half hours preceding sunrise) is ideal for the practice of yoga. During this time the air is fresh, the environment is calm and the weather is still mild which is an important factor in India. Waking up refreshed we are untouched by the impressions that affect us during a hard day and the mind can remain focused more easily. The body is clean, the stomach empty, thus the circumstances are ideal for practice. In the beginning the body may seem less flexible in the early morning hours, however, it quickly adapts to the new routine.

The main elements of Mysore style are:

– individual practice on the classes under the supervision of an instructor,
– daily practice (with the exception of Sundays, full and new moon days and ladies holidays),
– early morning practice, preferably at the same time of the day,
– a weekly led class to help memorize vinyasa counting, and
the importance of individual practice.

Prices
Program 1 (only) – 190USD
Program 2 (only) – 190USD
Full Mysore Program only (no workshops) 360USD (8 morning practices)

Workshops
1. Those who are involved in filming project will receive 2 x (1.5 hour) workshops @ 50USD – These will involve group discussions and interpersonal sharing of insights and awarenesses of the practice program.

Alternative workshops
Workshop (1) Prana Wheel workshop (2 hours @ 75USD)
Workshop (2) Ashtanga for Life (2 hours @ 75USD)

——————————————-

Santi Wheel Foundations with Santina Giardina-Chard

By using the Santi Yoga Wheel in a daily practice you can potentially start to increase the flexibility of your spine, shoulders, quads, hips and release tension in chest. The Santi Wheel not only starts to improve your backbends in yoga it also increase the flow of energy and blood as you open up and breathe through the channels/nadis of the body.

You will learn how to SAFELY USE THE WHEEL:

* Develop an understanding and relationship with the wheel
* Open the entire back body – upper middle back, lower back and neck
* Open the entire front body – use the wheel to open the psoas lines, hip flexors, pelvic girdle, and sternum and chest muscles
* Open the shoulders – learn the alignment cues for the shoulder girdle
* Align the spine – by using inversions and simple rolling movements
* Safely stretch hamstrings, quads and inner groin
* Learn cues to work into Hollow backs and Kapotasana
* Learn how to relax muscles, expand the chest and stretch the hip flexors and quadriceps.
* Learn precise methods to create your own individual practice

Unless one moves with mindful awareness and attentive gentleness one can do more damage on the Santi Wheel than healing….

——————————————-

ASHTANGA YOGA FOR THE REST OF YOUR LIFE WORKSHOP

We examine:
– Tips, techniques and hard truths on how to keep your body strong in years and decades ahead- Dealing with doubt, confusion, chaos and clarity
– Observeing injuries and beyond

In my workshop, I wish to reveal methods will allow you “be with” the Ashtanga Yoga series in a lifelong practice that is a completely pleasant experience.

I have realised that those who continue are the ones who are able to figure out how to make it enjoyable. They look forward to their daily practice and nothing can keep them from finding the time to do it. It becomes one of the most pleasant, satisfying and nourishing parts of their day.

The others, consciously, subconsciously, or unconsciously, quit practicing. I am inspired to align your being so as to establish your Yoga practice, not just for the few days we are together, but for the rest of your life.

In this workshop, I will offer my insights, practices (physical, energetic and psychic), drills, exercises and psycho-energetic techniques to support your Ashtanga practice. As well as show you how to modify practice during times of stress, illness and injury.

Location of the workshop: Bandha Works Yoga School

The participants should take note that photos may be taken of them during the workshop by the organizers.

Cancellation policy:  In case of cancellation 30 days before the event we are able to refund 80% of the fee. After this time no refund is possible.

For further details and registration please contact: info@bandhaworks.hu

SANTINA'S MYSORE MOVIE

YOU COME...!

Bandha Works Jógaiskola

A Bandha Works jógaiskolát három mérnök alapította. Összeköt bennünket a törekvés, hogy a tradicionális astanga vinyásza jógát népszerűsítsük Magyarországon. Mi maguk is elkötelezett gyakorlói vagyunk az irányzatnak, minden évben az astanga jóga fővárosába, a dél-indiai Mysore-ba utazunk, ahol...

Bandha Works FaceBook oldala

Mysore program

Az astanga vinyásza jógát tradicionálisan Mysore stílusban oktatják. A módszer ötvözi a csoportos órák és az egyéni gyakorlás előnyeit. Lényege, hogy a teremben az összes gyakorló a saját légzésének ritmusára önállóan végzi a sorozatot, ezáltal az oktató mindenkinek egyénre szabott igazításokat, utasításokat tud adni, anélkül, hogy ez megzavarná az óra dinamikáját. Ráadásul így az sem probléma, ha valaki rövidített sorozatot végez, míg más a teljes első sorozatot és a második sorozat elejét is elvégzi ugyanazon az órán...
© 2013 Bandha Works - All Rights Reserved